Reetta Kivelän kirjoittama ja e2 Tutkimuksen julkaisema raportti kertoo: Mitkä tekijät auttavat elintarvikealan startupeja menestymään?

Raportissa on monipuolinen tietopaketti startupien menestystekijöistä ja elintarvikealan erityispiirteistä sekä esimerkkinä Nyhtökauran tarina. Julkaisu auttaa kehittämään yritystoimintaa ja sitä tukevia rakenteita. Se antaa myös eväitä startupin perustamiseen.

Startupin onnistumisen takana on sitoutunut tiimi ja idea, jolla on markkinat sekä yrittäjyyttä tukevia rakenteita. Menestys edellyttää intohimoa uudistaa, kykyä muuttaa ideat toiminnaksi, kerrostunutta asiantuntijuutta ja verkostoja, arvioi Kivelä.

Julkaisu tarjoaa monipuolista tietoa eri alojen startup-yrittäjille ja yrittäjyyttä suunnitteleville. Tieto tukee myös elintarvikealan ja muiden tulevaisuuden avainalojen yritysten kehittämistä ja tarjoaa Nyhtökauran tarinan kautta kannustavan esimerkin muun muassa naisyrittäjille sekä yrittäjyydestä kiinnostuneille tutkijoille, opiskelijoille ja asiantuntijoille. Julkaisu tukee myös kaurabuumiin liittyvää kehittämistoimintaa.

Kivelän lisäksi raporttiin ovat osion kirjoittaneet VTT Jenni Simonen ja YTM Aino Heikkilä e2 Tutkimuksesta. Raportin pohjalta julkaistaan myös Tietopaketti startup-toiminnasta koulutus- ja luentokäyttöön.

Raportti löytyy osoitteesta: www.e2.fi/julkaisut/startupin_menestystekijat

Karina Jutila kertoo julkaisusta: katso video täältä.

Lisätietoa julkaisusta:

Reetta Kivelä